Klubben

Vi beskæftiger os med alle former for modelflyvning, dog er aktiviteterne fortrinsvis centreret omkring flyvning med radiostyrede motorfly, såvel eldrevet som brændstofmodeller.

Vi er både nybegynder, folk med over 25 års erfaring.

Vore aktiviteter på flyvepladsen er størst i sommerperioden 1-5 til 31-10, hvor vi fortrinsvis vil være at træffe på pladsen, onsdag aften, samt lørdag og søndag.

Vestjysk Modelflyveklub blev stiftet i april 1988 af 5 personer, og har siden haft en jævn tilgang af medlemmer. Der er for øjeblikket en snes medlemmer der dyrker denne spændende hobby, men vi vil naturligvis gerne være flere.

Bestyrelse

Tyttebærvej 56
6870 Ølgod
Mail: kedde@koiihaven.dk

Web-ansvarlig (ikke bestyrelse )
Erik Kristensen
Skovtoften 6
6900 Skjern
Mail: erik@vestjyskmodelflyveklub.dk

Til Begyndere

Bliv din egen pilot

Går du med lysten til at prøve modelflyvning så er den bedste start, at blive medlem at en modelflyveklub.

Der kan hjælpe dig med at vælge fly og radiogrej mm.

Og være behjælpeligt med at opsætte tingene sammen justerer og trimme.

Du kan elektronisk tilmelde dig Vestjysk Modelflyveklub som er på denne side.

Vi er gået et skridt længere i Vestjysk Modelflyveklub da vi råder over en begynder flyvemaskine, som man kan låne sammen en instruktør.

Den har to sendere som sammenkobles med elevkabel, dvs. instruktøren kan overtage styringen når noget er ved at gå galt.

Mød op på flyvepladsen hvor der typisk er folk onsdag eftermiddag og aften ca. fra kl. 16,30 - 20,00. samt søndag eftermiddag, og få en snak om modelflyvning. ( Bemærk hvis vinden er under 7 m/sek. )
Du er selvfølgelig  også velkommen til at kontakte en fra bestyrelsen

Man skal regne med at bruge i mellem 1.500,- til 3,500 kr. til udstyr for at komme i gang med sin egen flyvemaskine.

Det kan til tider gøres billigere ved køb af brugt udstyr, som nogen vælger, prisen for brugte modeller svinger fra 50 - 75% af ny pris typisk.

Det anbefales stærkt at købe et flysimulator, som er en god træning derhjemme.

Indmeldelse i Vestjysk Modelflyveklub.

Ønsker du at blive medlem af Vestjysk Modelflyveklub skal du udfylde nedenstående formular som bliver sendt til klubbens kasserer Bjarne Simonsen

Klubbens bank er Landbobanken: 7800-0006106899